• با تعمیرگاه تخصصی تویوتا كرج تماس بگیرید:
  • 16 284 284 021
    لکسوس RXلکسوس RXلکسوس RXلکسوس RX
    • خانه
    • تعمیرگاه تخصصی تویوتا
      • تعمیرگاه تخصصی کمری
      • تعمیرگاه تخصصی کرولا
      • تعمیرگاه تخصصی CHR
      • تعمیرگاه تخصصی پریوس
      • تعمیرگاه تخصصی Rav4
      • تعمیرگاه تخصصی پرادو
      • تعمیرگاه هایلوکس
      • تعمیرگاه تخصصی لندکروز
      • تعمیرگاه تخصصی یاریس
      • تعمیرگاه اف جی کروز
      • تعمیرگاه تخصصی هایس
      • تعمیرگاه تخصصی GT86
      • تعمیرگاه تخصصی سولارا
      • تعمیرگاه تخصصی فورچونر
      • تعمیرگاه تخصصی آریون
    • تعمیرگاه تخصصی لکسوس
      • تعمیرگاه لکسوس CT
      • تعمیرگاه لکسوس GS
      • تعمیرگاه لکسوس IS
      • تعمیرگاه لکسوس LX
      • تعمیرگاه لکسوس NX
      • تعمیرگاه لکسوس LS
      • تعمیرگاه لکسوس RX
    • تعمیرگاه تویوتا کرج
      • تعمیر موتور تویوتا
      • تعمیرگیربکس تویوتا
      • سرویس دوره ای تویوتا
      • تعمیر جلو بندی و سیستم تعلیق تویوتا
      • خدمات برق خودرو تویوتا
      • تعمیرات کمک فنر تویوتا
    • تعمیرگاه لکسوس کرج
      • تعمیر موتور لکسوس
      • تعمیر گیربکس لکسوس
      • سرویس دوره ای لکسوس
      • تعمیر جلوبندی لکسوس
      • خدمات برق خودرو لکسوس
      • تعمیر جعبه فرمان لکسوس
      • تعمیرات کمک فنر لکسوس
    • گالری
    • مجله تخصصی خودرو
    • استخدام
    • تماس با ما
    • صفحه نخست
    • تعمیرگاه
    • تعمیرگاه تخصصی گیربکس تویوتا + راهنمای جامع برای تعمیر و نگهداری گیربکس | 16 284 284 021
    تعمیرات کمک فنر لکسوس
    1402-07-05
    تعمیر تخصصی موتور تویوتا
    همه چیز درباره تعمیر تخصصی موتور تویوتا ، هزینه‌ها و انتخاب بهترین تعمیرگاه | 16 284 284 021
    1403-06-02

    تعمیرگاه تخصصی گیربکس تویوتا + راهنمای جامع برای تعمیر و نگهداری گیربکس | 16 284 284 021

    منتشر شده توسط مدیر سایت در 1403-05-31
    موضوعات
    • تعمیرگاه
    • تعمیرگاه تخصصی تویوتا
    • تعمیرگاه تویوتا
    • خودرو
    برچسب ها
    تعمیرگاه تخصصی گیربکس تویوتا

    تعمیرگاه تخصصی گیربکس تویوتا

    با ما تماس بگیرید.

    • 02128428416

    مقدمه

    خودروهای تویوتا به دلیل دوام و عملکرد بالای خود در بازار جهانی به شهرت رسیده‌اند.

    این خودروها از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند که رانندگی را راحت‌تر و ایمن‌تر می‌سازد.

    یکی از اجزای کلیدی هر خودروی تویوتا، گیربکس آن است که وظیفه انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها را دارد.

    با این حال، مانند هر بخش دیگری از خودرو، گیربکس نیز ممکن است با گذشت زمان دچار مشکلاتی شود که نیاز به تعمیر و نگهداری دارد.

    این مقاله به بررسی انواع گیربکس‌های تویوتا، مشکلات رایج، هزینه‌های تعمیر و نکات نگهداری آن‌ها می‌پردازد.

    آشنایی با گیربکس خودروهای تویوتا

    گیربکس‌های خودروهای تویوتا به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

    • دستی
    • اتوماتیک
    •  CVT

    هر یک از این گیربکس‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و در شرایط مختلف ممکن است نیاز به تعمیرات متفاوتی داشته باشند.

    1. گیربکس دستی تویوتا:

    گیربکس‌های دستی از ساده‌ترین و قدیمی‌ترین انواع گیربکس‌ها هستند.

    این نوع گیربکس‌ها به دلیل کنترل بیشتری که به راننده می‌دهند، هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند.

    از مزایای گیربکس دستی می‌توان به دوام بالا و هزینه‌های نگهداری پایین‌تر اشاره کرد.

    با این حال، تعمیر گیربکس دستی نیازمند دانش فنی و دقت بالاست تا از عملکرد صحیح آن پس از تعمیر اطمینان حاصل شود.

    2. گیربکس اتوماتیک تویوتا:

    گیربکس‌های اتوماتیک تویوتا به دلیل راحتی در رانندگی و تعویض نرم دنده‌ها در بین رانندگان محبوب هستند.

    این نوع گیربکس‌ها به صورت خودکار دنده را تغییر می‌دهند و راننده نیاز به دخالت دستی در تعویض دنده ندارد.

    اما به دلیل پیچیدگی بیشتر نسبت به گیربکس‌های دستی، تعمیر آن‌ها نیازمند تخصص و ابزارهای پیشرفته است.

    3. گیربکس CVT تویوتا:

    گیربکس‌های CVT (انتقال متغیر پیوسته) به عنوان نسل جدیدی از گیربکس‌ها معرفی شده‌اند

    که به جای تعویض دنده‌های معمولی، از سیستم‌های انتقال پیوسته استفاده می‌کنند.

    این گیربکس‌ها در بهبود مصرف سوخت و ارائه رانندگی نرم‌تر موثر هستند.

    اما در صورت خرابی، تعمیر آن‌ها نیاز به دانش فنی بالایی دارد.

    تعمیرگاه تخصصی گیربکس تویوتا

    مشکلات رایج در گیربکس تویوتا

    گیربکس‌های تویوتا، هرچند با دوام و کارآمد هستند، اما ممکن است با گذشت زمان و استفاده نادرست دچار مشکلاتی شوند.

    در این بخش به برخی از مشکلات رایج گیربکس در خودروهای تویوتا اشاره می‌شود:

    1. ضربه زدن هنگام تعویض دنده:

    این مشکل معمولاً در گیربکس‌های اتوماتیک رخ می‌دهد

    و نشان‌دهنده خرابی در سیستم کنترل فشار روغن یا خرابی در بخش‌های داخلی گیربکس است.

    2. لغزش گیربکس:

    لغزش گیربکس به معنای عدم توانایی گیربکس در انتقال قدرت به چرخ‌ها است.

    این مشکل می‌تواند ناشی از خرابی کلاچ‌ها یا مشکلات در سیستم هیدرولیکی باشد.

    3. صدای غیرمعمول:

    صدای غیرمعمول هنگام تعویض دنده یا حرکت خودرو ممکن است نشان‌دهنده خرابی دنده‌ها یا یاتاقان‌های داخلی گیربکس باشد.

    4. تاخیر در تعویض دنده:

    این مشکل ممکن است به دلیل کاهش سطح روغن گیربکس یا خرابی در سیستم‌های الکترونیکی کنترل گیربکس رخ دهد.




    برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی مهندس ابراهیمی و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید


    : 16 284 284 021


    تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا

    گیربکس‌های اتوماتیک خودروهای تویوتا دارای طراحی پیچیده‌ای هستند که نیاز به تعمیرات تخصصی دارد.

    تعمیرگاه تخصصی گیربکس تویوتا مهندس ابراهیمی مجهز به ابزارهای پیشرفته و تکنسین‌های مجرب است

    تا بتواند مشکلات گیربکس را به درستی تشخیص دهد و تعمیر کند.

    مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک:

    مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک چیست؟

    1. تشخیص دقیق مشکل:

    استفاده از دستگاه‌های پیشرفته عیب‌یابی برای تشخیص مشکل اصلی گیربکس ضروری است.

    2. تعویض یا تعمیر قطعات معیوب:

    پس از تشخیص مشکل، قطعات معیوب باید تعویض یا تعمیر شوند.

    قطعات اصلی و اورجینال تویوتا برای حفظ کیفیت و دوام بیشتر توصیه می‌شوند.

    3. آزمایش عملکرد گیربکس پس از تعمیر:

    پس از تعمیر، گیربکس باید به دقت مورد آزمایش قرار گیرد تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود.

    هزینه تعمیر گیربکس تویوتا

    یکی از مهمترین دغدغه‌های مالکان خودروهای تویوتا، هزینه تعمیر گیربکس است.

    هزینه تعمیر گیربکس تویوتا به عوامل متعددی بستگی دارد:

    1. نوع گیربکس:

    تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک و CVT به دلیل پیچیدگی بیشتر، هزینه بیشتری نسبت به گیربکس‌های دستی دارند.

    2. میزان خرابی:

    هرچه میزان خرابی بیشتر باشد، هزینه تعمیر نیز افزایش می‌یابد. برای مثال، تعویض کامل گیربکس هزینه بالاتری نسبت به تعویض یک قطعه کوچک دارد.

    3. استفاده از قطعات اصلی یا غیراصلی:

    استفاده از قطعات اصلی تویوتا ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد، اما در بلندمدت باعث افزایش عمر گیربکس و کاهش نیاز به تعمیرات مجدد می‌شود.

    4. مکان و تعمیرگاه:

    انتخاب تعمیرگاه تخصصی گیربکس تویوتا می‌تواند تأثیر مستقیمی بر هزینه‌ها داشته باشد.

    تعمیرگاه‌های تخصصی با داشتن تجربه و تجهیزات مناسب می‌توانند مشکلات را سریع‌تر و با دقت بیشتر برطرف کنند.

    تعویض روغن گیربکس تویوتا

    تعویض منظم روغن گیربکس یکی از کلیدی‌ترین مراحل نگهداری گیربکس است که می‌تواند عمر مفید آن را افزایش دهد.

    روغن گیربکس نقش مهمی در خنک کردن و روانکاری قطعات داخلی گیربکس ایفا می‌کند و از سایش و خرابی قطعات جلوگیری می‌کند.

    تعویض روغن گیربکس تویوتا در تعمیرگاه تخصصی مهندس ابراهیمی با استفاده از دستگاه های روز دنیا توسط متخصصین مجرب انجام میشود.

    1. زمان تعویض روغن گیربکس:

    بسته به نوع خودرو و گیربکس، زمان تعویض روغن ممکن است متفاوت باشد. اما به طور کلی توصیه می‌شود روغن گیربکس هر 40,000 تا 60,000 کیلومتر تعویض شود.

    2. اهمیت تعویض به موقع روغن گیربکس:

    تعمیرکاران با تجربه تعمیرگاه تخصصی مهندس ابراهیمی همیشه به مشتریان عزیز آموزش های لازم را جهت تعویض به موقع روغن گیربکس را میدهند زیرا اینکار باعث جلوگیری از افزایش دمای گیربکس و کاهش خرابی‌های احتمالی می‌شود.

    علاوه بر این، روغن تازه می‌تواند عملکرد بهتری در انتقال نیرو و تعویض دنده داشته باشد.

    3. نکات مهم در تعویض روغن گیربکس تویوتا:

    استفاده از روغن‌های توصیه شده توسط شرکت سازنده تویوتا بسیار مهم است.

    همچنین بهتر است تعویض روغن در تعمیرگاه‌های تخصصی انجام شود تا اطمینان حاصل شود که روغن به درستی و به مقدار مناسب تعویض شده است.

    تعمیرگاه تخصصی گیربکس تویوتا

    اهمیت انتخاب تعمیرگاه تخصصی گیربکس تویوتا

    تعمیر گیربکس خودروهای تویوتا یک کار تخصصی است و نیاز به دانش فنی بالا دارد.

    به همین دلیل، انتخاب تعمیرگاه مناسب برای تعمیر گیربکس از اهمیت بسیاری برخوردار است.

    تعمیرگاه‌ گیربکس تویوتا مهندس ابراهیمی با داشتن تکنسین‌های مجرب و ابزارهای پیشرفته می‌تواند مشکلات گیربکس را به طور دقیق تشخیص داده و به درستی تعمیر کند.

    1. تجربه و دانش فنی بالا:

    تکنسین‌های مجرب تعمیرگاه تویوتا مهندس ابراهیمی با داشتن دانش فنی و آشنایی با ساختار گیربکس‌های تویوتا می‌توانند تعمیرات را به صورت دقیق و حرفه‌ای انجام دهند.

    2. استفاده از قطعات اصلی:

    تعمیرگاه‌ تخصصی مهندس ابراهیمی معمولاً از قطعات اصلی تویوتا استفاده می‌کند که باعث افزایش عمر مفید گیربکس و کاهش خرابی‌های بعدی می‌شود.

    3. تجهیزات پیشرفته:

    تعمیرگاه تخصصی گیربکس تویوتا مهندس ابراهیمی مجهز به دستگاه‌های پیشرفته عیب‌یابی و تعمیر است که می‌تواند مشکلات گیربکس را سریع‌تر و دقیق‌تر شناسایی و برطرف کند.

    بالای 10 راهکار برای مراقبت از گیربکس اتوماتیک:

    1- تعویض روغن به موقع:

    گیربکس‌های اتوماتیک به نسبت گیربکس‌های دستی به فواصل تعویض روغن حساس‌تر هستند.

    حداکثر عمر مفید روغن گیربکس های اتومات در شرایط ایدال 60 هزار کیلومتر و در شرایط نامطلوب 50 هزار کیلومتر است.

    البته این نکته هم متذکر بشویم که روغن گیربکس‌های اتوماتیک از لحاظ نوع و تکنولوژی با هم متفاوت اند

    لذا هنگام تعویض حتما به راهنمای تعمیراتی خودرو توجه کنید.

    گیربکس‌های جدید دارای فیلتر روغن هستند لذا توصیه می‌شود

    در صورت کثیف شدن فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک، اقدام به تعویض آن کنید و در فواصل طولانی استفاده از گیربکس سعی کنید

    از تمیزکننده‌های مرغوب گیربکس اتومات (flusher) استفاده کنید.

    2- در ترافیک ها روان حتما از حالت دستی استفاده کنید:

    واحد کنترل گیربکس‌های اتوماتیک در ترافیک های روان برای کاهش مصرف سوخت به دلیل اینکه میزان فشار پا بر روی پدال گاز کم است،

    سعی می‌کند دنده‌ها زود تر سبک کند و سریعا با توجه به کم بودن سرعت خودرو دوباره دنده را به حالت قبل بر می‌گرداند.

    این کار باعث استهلاک بالای قطعات داخلی گیربکس و همچنین بالارفتن دمای روغن و سایش باندهای ترمز و.. می‌شود.

    لذا توصیه می‌کنیم در ترافیک‌های روان حتما از وضعیت دنده دستی استفاده کنید.

    3- خلاص نکردن خودرو در ترافیک ها زیر 2 دقیقه:

    در پشت چراغ قرمز یا ترافیک‌های زیر 2 دقیقه حتما سعی کنید خودرو را خلاص نکنید

    البته میزان زمانی که می‌توان خودرو را در حالت سکون در حالت غیر خلاص استفاده کرد 2 دقیقه است.

    به این دلیل با خلاص کردن و دوباره درگیر کردن گیربکس اتوماتیک قطعات داخلی گیربس باندهای ترمز و دمای روغن به شدت بالا می‌رود

    و باعث اصطکاک و آسیب رساندن در طولانی مدت می‌شود.

    اما در ترافیک‌های نسبتا طولانی بالای 2 دقیقه برای جلوگیری از بالارفتن دمای روغن بیشتر توصیه می‌شود

    گیربکس را در وضعیت N (خلاص) قرار دهید.

    4- استفاده از وضعیت دنده P در صورت توقف کامل:

    برای استفاده از وضعیت دنده P (پارک) ابتدا خودرو را کاملا متوقف کنید

    و پای خود را از روی ترمز بردارید و سپس ترمز دستی را بالا بکشید.

    حالا در صورت عدم حرکت خودرو می‌توان از وضعیت دنده P استفاده کرد.

    لازم به ذکر است اگر خودرو در وضعیت P باشد و نیرویی به خودرو و گیربکس وارد شد

    احتمال آسیب جدی به قطعات داخلی گیربکس (دندانه قفل کننده گیربس) دارد.

    5- اعمال ترمز و سپس درگیر کردن خودرو در وضعیت درایو:

    قبل از درگیر کردن خودرو در حالت درایو حتما باید از ترمز استفاده کنیم

    و سپس خودرو را در وضعیت دنده D یا دستی قرار دهیم وسپس ترمز را رها کنیم.

    6- عدم شتاب گیری ناگهانی:

    یکی از مخرب و خطرناک ترین وضعیت برای گیربکس خودرو بالا بردن دور موتور تا ردلاین و اعمال کردن دنده روی وضعیت درایور است.

    این کار حتی در کوتاه مدت باعث تخریب گیربکس خودکار می‌شود.

    برای شروع به حرکت سریع گیربکس اتومات (گر چه اصلا توصیه به این کار نمی‌شود) ابتدا پای خود را روی ترمز قرار دهید

    و خودرو را در وضعیت درایو قرار دهید سپس پدال گاز را تا انتها فشار دهید و ترمز را رها کنید (این وضعیت به نسبت وضعیت پیشین مطلوب تر است).

    7- عدم استفاده از حالت خلاص در جاده ها:

    به بهانه کاهش مصرف سوخت هرگز از حالت خلاص یا N استفاده نکنید

    چراکه در این حالت پمپ روغن از کار می‌افتد به به قطعات گیربکس آسیب جدی می‌زند.

    حتی در خودروهای جدید با برداشتن پا از روی پدال گاز پاشش سوخت بسیار کم شده

    و در برخی از خودروها، واحد کنترل موتور کاملا پاشش سوخت قطع می‌شود.

    8- عدم تعویض وضعیت سلکتور دنده در حالت حرکت:

    برخی معتقدند تعویض وضعیت دنده از طریق سلکتور به صورت الکتریکی است

    اما باید بگوییم تنها یونیت کنترل گیربکس برای فهمیدن وضعیت دنده به صورت الکتریکی است

    و اعمال وضعیت دنده به صورت مکانیکی انجام می‌شود.

    لذا سعی کنین هیچگاه هنگام حرکت وضعیت دنده را در حرکت تغیر ندهید به استثنای وضعیت دنده M دستی.

    9- در هنگام سرد بودن خودرو اجازه دهید خودرو گرم شود:

    در استارت‌های اولیه به خصوص زمانی که خودرو سرد است

    به دلیل سفت بودن روغن گیربس، خودروها اصطلاحا تقه می‌زنند.

    سعی کنید قبل از حرکت خودرو اجازه دهید خودرو گرم شود.

    10- برسی سیستم خنک کننده موتور:

    روغن گیربس‌های اتوماتیک برای خنک شدن احتیاج به قرار گردن در مجاورت آب رادیاتور موتور دارند.

    قطعه‌ای در گیربکس اتومات قرار دارد به اسم رادیاتور روغن که با قرار دادن روغن گیربکس اتومات در مسیر آب رادیاتور باعث خنک‌تر شدن و انتقال حرارت می‌شود.

    رادیاتورهای خودروهای اتوماتیک داری خروجی آب برای گیربکس اتومات هستند،

    لذا سالم بودن سیستم خنک کننده تاثیر مسقیمی بر روی سلامت گیربکس اتومات دارد.

    11- استفاده از رینگ لاستیک غیر استاندارد:

    حتما سعی کنید از سایز رینگ لاستیک استاندارد استفاده کنید.

    استفاده از رینگ یا لاستیک‌های زاپاس (لاستیک کوچک تر) در کیلومترهای زیاد باعث آسیب رساندن به گیربکس می‌شود.

    12- عدم استفاده از خودرو در شرایط سخت:

    سعی کنید خودرو را در شرایط نرمال استفاده کنید یدک کشیدن بیش از حد مجاز، یا استفاده خودرو در شرایط سخت

    مثل شرایط آفرود یا جاده‌های خاکی، تقویت کردن موتور (گیربکس‌ها تا حد معینی ازگشتاور یا اسب بخار می‌توانند تحمل کنند)

    باعث آسیب رساندن به گیربکس می‌شود.

    تعمیرگاه تخصصی گیربکس تویوتا

    گیربکس تویوتا کرولا

    تویوتا کرولا یک خودروی کومپکت است که توسط شرکت تویوتا تولید می‌شود. در مورد گیربکس تویوتا کرولا، این خودرو به صورت پیش‌فرض با یک گیربکس اتوماتیک CVT (متغیر پیوسته) عرضه می‌شود. گیربکس CVT یک نوع گیربکس اتوماتیک است که بدون دنده‌های ثابت عمل می‌کند و به جای آن از یک بکسل متغیر استفاده می‌کند. این نوع گیربکس بهبود کارایی سواری و کاهش مصرف سوخت را به ارمغان می‌آورد.

    همچنین، برخی نسخه‌های تویوتا کرولا ممکن است با گیربکس دستی (دنده‌دار) نیز عرضه شوند. گیربکس دستی به شما امکان کنترل دقیق‌تر بر روی دنده‌ها و تجربه رانندگی بیشتری را می‌دهد، اما ممکن است در مصرف سوخت کمی کمتر از گیربکس CVT عمل کند.

    گیربکس تویوتا کمری

    تویوتا کمری در حال حاضر با گیربکس‌های مختلفی عرضه می‌شود، از جمله گیربکس‌های دستی و گیربکس‌های خودکار. در گیربکس‌های خودکار، تویوتا کمری از گیربکس‌های CVT (متغیر پیوسته) و گیربکس‌های هیبریدی استفاده می‌کند. گیربکس CVT در تویوتا کمری به عنوان گزینه‌ای استاندارد در بسیاری از مدل‌ها عرضه می‌شود و این گیربکس به صورت متغیر پیوسته عمل می‌کند بدین معنی که نسبت دنده به صورت پیوسته تغییر می‌کند بدون وجود دنده‌های مشخص. این گیربکس بهبود کارایی سوخت و راندمان خودرو را به ارمغان می‌آورد.

    همچنین، تویوتا کمری در نسخه‌های هیبریدی از گیربکس‌های خودکار eCVT استفاده می‌کند. این گیربکس نیز به صورت متغیر پیوسته عمل می‌کند و با ترکیب قدرت موتور بنزینی و موتور الکتریکی، بهبود کارایی سوخت و کاهش مصرف سوخت را فراهم می‌کند.

    در مورد گیربکس‌های دستی، تویوتا کمری در برخی نسخه‌ها از گیربکس دستی با 6 سرعت استفاده می‌کند. این گیربکس به عنوان گزینه‌ای برای کسانی که ترجیح می‌دهند کنترل بیشتری بر روی تغییر دنده‌ها داشته باشند، عرضه می‌شود.

    گیربکس تویوتا یاریس

    تویوتا یاریس در حال حاضر با گیربکس‌های مختلفی عرضه می‌شود، از جمله گیربکس‌های دستی و گیربکس‌های خودکار. در گیربکس‌های خودکار، تویوتا یاریس از گیربکس‌های CVT (متغیر پیوسته) و گیربکس‌های مانوئل استفاده می‌کند.

    گیربکس CVT در تویوتا یاریس به عنوان گزینه‌ای استاندارد در بسیاری از مدل‌ها عرضه می‌شود. این گیربکس به صورت متغیر پیوسته عمل می‌کند، بدین معنی که نسبت دنده به صورت پیوسته تغییر می‌کند بدون وجود دنده‌های مشخص. این گیربکس بهبود کارایی سوخت و راندمان خودرو را به ارمغان می‌آورد.

    همچنین، تویوتا یاریس در برخی نسخه‌ها از گیربکس دستی با 5 یا 6 سرعت استفاده می‌کند. این گیربکس به عنوان گزینه‌ای برای کسانی که ترجیح می‌دهند کنترل بیشتری بر روی تغییر دنده‌ها داشته باشند، عرضه می‌شود.

    گیربکس تویوتا پریوس

    تویوتا پریوس یک خودرو هیبریدی است و از گیربکس خاصی به نام “گیربکس هیبریدی تویوتا” یا “گیربکس eCVT” استفاده می‌کند.

    گیربکس eCVT در تویوتا پریوس استفاده می‌شود که به صورت متغیر پیوسته عمل می‌کند. این گیربکس ترکیبی از گیربکس الکترونیکی (eCVT) و موتور بنزینی است و با ترکیب قدرت موتور بنزینی و موتور الکتریکی، بهبود کارایی سوخت و کاهش مصرف سوخت را فراهم می‌کند.

    گیربکس eCVT در واقع یک گیربکس بدون دنده است که به صورت متغیر پیوسته عمل می‌کند. این گیربکس بهبود کارایی سوخت و راندمان خودرو را فراهم می‌کند و همچنین به موتور الکتریکی اجازه می‌دهد تا به صورت مستقیم قدرت را به چرخ‌ها منتقل کند.

    گیربکس eCVT در تویوتا پریوس به عنوان گزینه استاندارد عرضه می‌شود و به دلیل عدم نیاز به تغییر دنده‌ها و ساختار ساده آن، عملکرد رانندگی را ساده‌تر و راحت‌تر می‌کند.

    گیربکس تویوتا سوپرا

    تویوتا سوپرا یک خودروی عملکرد بالا و ورزشی است که از گیربکس خاصی به نام “گیربکس اتوماتیک تویوتا” یا “گیربکس Aisin” استفاده می‌کند.

    گیربکس Aisin در تویوتا سوپرا استفاده می‌شود که یک گیربکس اتوماتیک با 8 سرعت است. این گیربکس با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، تغییر دنده‌ها را به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت راننده انجام می‌دهد.

    گیربکس Aisin در تویوتا سوپرا بهبود کارایی و عملکرد خودرو را فراهم می‌کند. با توجه به تعداد سرعت‌های بیشتر، این گیربکس به راننده امکان انتخاب دقیق‌تر و مناسب‌تر سرعت می‌دهد و همچنین بهبود کارایی سوخت را نیز به ارمغان می‌آورد.

    گیربکس Aisin در تویوتا سوپرا به عنوان گزینه استاندارد عرضه می‌شود و با توجه به طبیعت ورزشی و عملکرد بالای این خودرو، این گیربکس بهبود کنترل و تجربه رانندگی را فراهم می‌کند.

    گیربکس تویوتا راو 4

    تویوتا راو 4 در حال حاضر با گیربکس‌های مختلفی عرضه می‌شود، از جمله گیربکس‌های دستی و گیربکس‌های خودکار. در گیربکس‌های خودکار، تویوتا راو 4 از گیربکس‌های CVT (متغیر پیوسته) و گیربکس‌های اتوماتیک استفاده می‌کند.

    گیربکس CVT در تویوتا راو 4 به عنوان گزینه‌ای استاندارد در بسیاری از مدل‌ها عرضه می‌شود. این گیربکس به صورت متغیر پیوسته عمل می‌کند، بدین معنی که نسبت دنده به صورت پیوسته تغییر می‌کند بدون وجود دنده‌های مشخص. این گیربکس بهبود کارایی سوخت و راندمان خودرو را به ارمغان می‌آورد.

    همچنین، تویوتا راو 4 در برخی نسخه‌ها از گیربکس اتوماتیک با 8 سرعت استفاده می‌کند. این گیربکس به عنوان گزینه‌ای برای کسانی که ترجیح می‌دهند کنترل بیشتری بر روی تغییر دنده‌ها داشته باشند، عرضه می‌شود.

    همچنین، برخی نسخه‌های تویوتا راو 4 از گیربکس دستی با 6 سرعت نیز استفاده می‌کنند. این گیربکس به عنوان گزینه‌ای برای کسانی که ترجیح می‌دهند کنترل کامل بر روی تغییر دنده‌ها داشته باشند، عرضه می‌شود.

    گیربکس تویوتا ساینا

    تویوتا ساینا یک خودروی باری سنگین و کامیونتی است که از گیربکس خاصی به نام “گیربکس اتوماتیک Aisin” استفاده می‌کند.

    گیربکس اتوماتیک Aisin در تویوتا ساینا استفاده می‌شود که یک گیربکس … اتوماتیک با 6 سرعت است. این گیربکس با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، تغییر دنده‌ها را به صورت … خودکار و بدون نیاز به دخالت راننده انجام می‌دهد.

    گیربکس اتوماتیک Aisin در تویوتا ساینا بهبود کارایی و عملکرد خودرو را فراهم می‌کند. با توجه به طبیعت باری سنگین و کار سخت که تویوتا ساینا بر عهده دارد، این گیربکس بهبود کنترل و تجربه رانندگی را فراهم می‌کند.

    گیربکس اتوماتیک Aisin در تویوتا ساینا به عنوان گزینه استاندارد عرضه می‌شود و با توجه به نیازهای وظیفه‌ای این خودرو، طراحی و بهینه‌سازی شده است.

    گیربکس تویوتا آوانزا

    تویوتا آوانزا در حال حاضر با گیربکس‌های مختلفی عرضه می‌شود، از جمله گیربکس‌های دستی و گیربکس‌های خودکار. در گیربکس‌های خودکار، تویوتا آوانزا از گیربکس‌های اتوماتیک با 8 سرعت استفاده می‌کند.

    گیربکس اتوماتیک در تویوتا آوانزا به عنوان گزینه استاندارد عرضه می‌شود. این گیربکس با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، تغییر دنده‌ها را به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت راننده انجام می‌دهد. گیربکس اتوماتیک با 8 سرعت در تویوتا آوانزا بهبود کنترل و تجربه رانندگی را فراهم می‌کند و عملکرد خودرو را بهبود می‌بخشد.

    گیربکس تویوتا هایس

    تویوتا هایس (Toyota Hiace) یک ون تجاری است که توسط شرکت تویوتا تولید می‌شود. این خودرو در انواع مختلفی از جمله نسخه‌های ون باربری، ون مسافربری و ون خانوادگی عرضه می‌شود. درباره گیربکس تویوتا هایس، باید بگویم که این خودرو به صورت استاندارد با یک گیربکس دستی 5 سرعته عرضه می‌شود. البته، در برخی نسخه‌های خاص می‌توانید گیربکس اتوماتیک نیز داشته باشید. گیربکس اتوماتیک معمولاً با 6 سرعت عرضه می‌شود و به شما امکان تغییر سرعت به صورت خودکار می‌دهد.

    گیربکس خودروهای الکتریکی تویوتا

    تویوتا در خودروهای الکتریکی خود از گیربکس‌های خاصی استفاده می‌کند که به آنها “گیربکس تک سرعته” یا “گیربکس تک دنده” می‌گویند. این گیربکس‌ها به دلیل ساختار ساده و عدم نیاز به تغییر دنده‌ها در خودروهای الکتریکی استفاده می‌شوند.

    گیربکس تک سرعته در واقع یک گیربکس با یک دنده است که به صورت مستقیم قدرت موتور الکتریکی را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این گیربکس بهبود کارایی و راندمان خودرو را فراهم می‌کند و همچنین عمر باتری را نیز افزایش می‌دهد.

    استفاده از گیربکس تک سرعته در خودروهای الکتریکی به دلیل عدم نیاز به تغییر دنده‌ها و ساختار ساده آن، عملکرد رانندگی را ساده‌تر و راحت‌تر می‌کند. همچنین، این گیربکس کمترین اندازه و وزن را دارد که باعث کاهش هزینه تولید و افزایش فضای داخل خودرو می‌شود.

     

    نتیجه‌گیری

    گیربکس یکی از اجزای حیاتی خودروهای تویوتا است و برای اطمینان از عملکرد صحیح و طولانی‌مدت آن نیاز به نگهداری و تعمیرات دوره‌ای دارد.

    با انتخاب تعمیرگاه تخصصی گیربکس تویوتا مهندس ابراهیمی و توجه به نکاتی مانند تعویض منظم روغن گیربکس و انجام تعمیرات به موقع، می‌توان از بسیاری از خرابی‌های پرهزینه جلوگیری کرد و عمر مفید گیربکس را افزایش داد.

    همچنین توجه به هزینه‌های تعمیر و انتخاب قطعات اصلی می‌تواند در کاهش هزینه‌های بلندمدت و افزایش عملکرد خودرو تأثیرگذار باشد.


     

    خدمات دیگر تعمیرگاه تخصصی تویوتا مهندس ابراهیمی

    سرویس دوره ای

    سرویس دوره ای

    برق تخصصی

    برق تخصصی

    جلوبندی

    جلوبندی

    تعمیر گیربکس

    تعمیر گیربکس

    تعمیر موتور

    تعمیر موتور

    Share
    مدیر سایت
    مدیر سایت

    مطالب مرتبط

    تعمیرگاه تخصصی تویوتا کرولا در شاهین ویلا

    تعمیرگاه تخصصی تویوتا کرولا در شاهین ویلا

    1404-02-12

    تعمیرگاه تخصصی تویوتا کرولا شاهین ویلا خدمات به تمام محله‌ها


    اطلاعات بیشتر
    بهترین تعمیرگاه تویوتا کمری در شاهین ویلا

    بهترین تعمیرگاه تویوتا کمری در شاهین ویلا

    1404-02-05

    بهترین تعمیرگاه تویوتا کمری در شاهین ویلا


    اطلاعات بیشتر
    تعمیرگاه تویوتا هایس در عظیمیه

    تعمیرگاه تویوتا هایس در عظیمیه

    1404-01-29

    بهترین تعمیرگاه تویوتا هایس در عظیمیه –16 284 284 021


    اطلاعات بیشتر

    درباره ما


    مرکز تعمیرگاه تخصصی تویوتا و لکسوس مهندس ابراهیمی با بکارگیری از تعمیرکاران و کارشناسان ماهر و کارآزموده در تعمیر خودرو های تویوتا و لکسوس، توانسته جایگاه درخور و مورد اطمینانی برای خود کسب نماید.

    کادر فنی ما دارای آموزش ، تجربه و دانش لازم برای عملکرد با کیفیت بالا در تعمیرات انواع خودروهای تویوتا و لکسوس می باشد.

    تعمیرگاه تخصصی تویوتا و لکسوس مهندس ابراهیمی


    استان البرز، شهر کرج، ابتدای جاده چالوس، نبش میدان حافظ ، تعمیرگاه تخصصی تویوتا و لکسوس مهندس ابراهيمی
    تلفن تماس : 16 284 284 021
    ebrahimi.mehdi.1984@gmail.com

    موقعیت مکانی

    تمامی حقوق محفوظ است. طراحی، پياده سازی و سئو توسط: علی كريمخانی
      • با تعمیرگاه تخصصی تویوتا كرج تماس بگیرید:
      • 16 284 284 021